onsdag 22 augusti 2007

imorgon, som spanjorerna säger.

idag klättrade jag upp på vårat berg där jag bor för att ta mig till sjukhuset igen. ni förstår, här i spanien måste man ha ett intyg på att man är sjuk varje gång man är sjuk. men det räcker inte bara med det, är man sjuk en längre tid så måste man skaffa sig ett intyg på att man har ett intyg redan för sin sjukdom. så idag så begav jag mig ut på: expedition intyg av intygshämtning.
eftersom min spanska är väldigt knacklig, så hade jag ångest för det också när jag kom fram. men allt gick strålande, min spanska flöt på som bara den (nåväl) och jag fick intyget efter enbart 2 (!) minuter (sant)!

imorgon kommer engelsmannen hem också. jag har längtat efter honom och det ska bli underbart att äntligen få sova två i samma säng igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, intyg av intygshämtning.... Haha...lät lite komplicerat. Men varför ska det vara lätt när det kan vara svårt =)

Jill Wegerup sa...

låter jobbigt, men bra att det gick bra.

att sova två är alltid bäst.