söndag 19 augusti 2007

peace, love & understanding

jag har svårt att hata människor, jag anser att hata är ett väldigt starkt ord, och det är väldigt få människor som jag har placerat under kategorin "hatar". dock retar jag och stör mig på väldigt många bloggare och bloggerskor. måste bara tillägga att jag retar mig på deras bloggpersonlighet och de saker de skriver om i sin blogg, jag känner dem ju inte personligen och privat kan de vara världens underbaraste människor.

Tänker inte nämna några namn, för jag vill inte peka ut folk, men för att rikta in sig på bloggare/bloggerskor i barcelona så finns det en specifik jag stör mig på.
en tjej, det är det enda jag kan och vill avslöja om denna bloggpersonlighet. det som retar mig på henne är att hon verkligen tror att hon är jordens mittpunkt, hon lever värsta lyxlivet och alla (kända) killar flirtar med henne. det är inget fel på självförtroende, det ska man ha, och det bästa jag vet är folk som kan vara stolta över sig själva och gärna vara lite kaxiga. men när denna stoltheten och kaxigheten går över till mallighet och skrytsamhet så är inte jag med längre.

denna bloggerska, som förhoppningsvis har en annan personlighet i det verkliga livet, representerar allt det jag inte kan med i allas vår bloggsfär.

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag vet vem du menar och jag kan bara hålla med.

Jill Wegerup sa...

Svårt att inte bli nyfiken på vem du menar.
Symtomen är väl klassiska och det är klart att man kan reda sig på sådant.