onsdag 19 december 2007

nekas eller ej

dagens nyhet är att andreas lundstedt har HIV, och jag tycker givetvis att det är hemskt. jag tycker att HIV är väldigt hemskt överhuvudtaget.
men det jag däremot reagerar på är att kliniker och ungdomvårdsmottagningar NEKAR folk att göra ett HIV-test! förjävligt! sedan säger vissa läkare att "du behöver inte testa dig".
hur kan de veta det? såvitt jag vet så måste man ta blodprov för att avgöra om man har HIV eller ej, att läkare kan se med ögonen är en nyhet för mig.
är jag orolig och vill testa mig så ska jag få göra det, det är min RÄTT! sen spelar det ingen roll om jag är gay (nu tror jag mest de syftar på gaykillar men ändå) eller om jag har legat med någon kille i utlandet eller i sverige. är jag orolig så ska jag få testa mig. egentligen tycker jag att alla borde testa sig om man haft oskyddat sex för man vet aldrig.
detta visar bara att sverige inte är ett sådant framstående land som vissa vill tro.

Inga kommentarer: