fredag 28 december 2007

"årskrönika"

året började sådär i barcelona, bakis som ett svin och dagen efter skulle man jobba. men nyårsaftonen var helt okej, inte min bästa och inte min sämsta.
2 månader innan hade jag gjort slut med min kille jag varit ihop med i 1 och ett halvt år (eller enligt han själv så var det ju han, men jaja, versioner går alltid isär). nu levde man ett nytt liv som singel och jag trivdes ganska bra med det.
man var ute en hel del och det hände ju också en hel del plus att man faktiskt lärde sig en hel del. en tjej som verkade vara jättegullig visade sig vara en skitsnackare, framförallt för att framställa sig själv i bättre dager framför killar. men men.

var ute en hel del på milk bar där det hände en hel del, både otäcka, fast nu i efterhand knäppa och roliga saker. fast när man tänker efter så finns det fortfarande lite frågetecken kvar men hellre fria än döma.

träffade christian sen också, en lång historia som var ganska kort.

bröderna kjolman med bihang kom in i ens liv, om dock bara i bloggsfären, där bröderna var hur roliga som helst och bihanget...mindre roligt.

och så i april tog camilla och jag vårat pick och pack och drog till london för fem dagar. vilket var görsköj! det var fisk i lådor, smuggelöl plus öl i badkaret. vi som gick i hundra år för att gå på pacha i london och så var det stängt när vi kom fram (ja det var mitt fel, jag hade läst fel på infon).
tiger tiger var också en upplevelse, det var kul fast londonbor är fan lite törra.
vi kom hem en lördag och var så där lagom sletna.

blev fast asntälld på citibank 1 januari. inte så mycket att hurra för men det ger ett bättre CV.

på citibank satte vi även vid en massa italienare och givetvis föll jag som en kägla för den snyggaste av dem alla, Gabriele. vi umgicks ganska intensivt fram till att han fick nog och krossade mitt hjärta totalt. nej inga mer killar nu tänkte jag för mig själv.

summercase kom till stan och det kostade en förmögenhet (iaf för mig just då som var helt pank i stort sett) så camillas lägenhetskompis erbjöd sig att fixa en biljett gratis till mig. han hade länge uppvaktat mig och jag tvekade först eftersom det skulle kännas som om jag utnyttjade honom men sedan tänkte jag på flaming lips, kaiser chiefs och phoenix och då tog jag beslutet. man kan ju faktiskt umgås som vänner och jag hade faktiskt sagt åt honom att jag inte ville träffa någon för tillfället.
men väl där så överraskade denna människa mig så otroligt mycket och tog mig med storm.
det hela har slutat med ett 6 månaders långt förhållande and still going strong. även fast vi har haft våra uppförsbackar.

våran angel har också sammanlagt fött 9 valpar under året, varav en, johnny cash, som jag och nick tog hand om. tyvärr funkade det inte så vi fick sälja han vidare men johnny cash in my heart.

en annan valp som också var "min" dog för en vecka sedan ungefär, av något virus tydligen. min baby, RIP.

var också på en så kallad road trip till frankrike som var en härlig och minnesvärd resa.

träffade en hel del nytt folk, och jani förtjänar en guldstjärna. en människa jag verkligen kan sakna idag, roligare människa att dricka öl med finns knappt.

i oktober sade jag upp mig från citibank och flyttade hem till sverige, örnsköldsvik. där var man arbetslös vilket var skönt till en början men man vill ju tjäna cash.

det nya året ska skålas in i göteborg tillsammans med gamla vänner och sedan tillbaka hem till familjen i nya lägenheten plus det nya jobbet jag ska börja på den 7 januari. så vi får se om det nya året fortsätter att vara lika händelserikt som 2007.

och icke att förglömma, jag fyllde faktiskt 20 år. vuxen nu. eller man kan ju faktiskt låtsas.

har jag glömt något så hojta bara till

2 kommentarer:

la linda sa...

nej det ser ut som du fått med det mesta, tycker ditt år har varit ett hándelserikt sådant. ha en trevlig nyår!

nowpost sa...

Glad I was part of your year report sotnos :) Have a great time in Gothenburg! xxx